Dating App
- Dienst
- Branding & Strategy
- Expertise
- Campagne
- Content creatie
- Logo
- Rebranding
- UI/UX
- Opdrachtgever
- Breeze
- Branche
- Health & Lifestyle
Introductie
Stop chatting & start dating is het motto van dating app Breeze. Door de chatfunctie weg te laten en een slim algoritme 3 matches per dag te laten bepalen onderscheidt Breeze zich van andere datingapps.
Dit onderscheidende karakter vraagt natuurlijk om een onderscheidende visuele stijl en deze hebben wij neergezet voor Breeze!
Dit onderscheidende karakter vraagt natuurlijk om een onderscheidende visuele stijl en deze hebben wij neergezet voor Breeze!
←→
Aanpak
Breeze gaf ons carte blanche. We hebben een unisex stijl neergezet gezien de man/vrouw verhouding van de gebruikers ongeveer 50/50 is. De visuele identiteit oogt vriendelijk & lief door de ronde vormen en tegelijk stoer & modern door het contrasterende kleurpalet en de stevige typografie. Het basislogo is een lijntekening van de letter B welke de suggestie wekt van een overlap, een ontmoeting en speech bubbles.
Resultaat
Nadat de basis stond voor de visuele identiteit is ons gevraagd deze door te vertalen naar een website. Wij hebben een doeltreffende one-pager ontworpen met alle door ons gemaakte assets. Daarnaast hebben we nog enkele mobiele schermen binnen de app voorzien van een redesign.